Umów się na bezpłatną
konsultację

Kampania >Nie top śmieci. Woda wraca< dla łódzkiej GOŚ

"Nie top śmieci. Woda wraca" - to hasło kampanii, którą opracowaliśmy i prowadzimy dla łódzkiej Grupowej Oczyszczalni Ścieków. Cel: pokazanie ile śmieci wyrzucanych jest do ścieków, ile to generuje dodatkowych kosztów i pracy. Kampanię zauważyły media ogólnopolskie i lokalne. Pierwsza konferencja prasowa wygenerowała ponad 50 publikacji (m.in. TVP, TVN, Polsat)

Celem agencji są przede wszystkim działania media relations. Trudność sprawia specyfika problemu, wymagająca delikatnej, a jednocześnie przekonującej i przyciągającej uwagę narracji. Zwróciliśmy się więc do Patrycji Adamczyk z łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych, aby wykonała instalację, która odzwierciedlałaby problem, z jakim boryka się GOŚ. Tak powstała jedyna w swoim rodzaju, blisko 2 metrowa góra śmieci. Ustawiliśmy ją w łódzkiej Manufakturze, wraz z przejrzystym i jasnym opisem, co ukazuje, kierowanym do wszystkich przechodniów.

Pierwszy akcent kampanii, konferencja prasowa, wzbudził szerokie zainteresowanie mediów newsowych. O problemie ponad 360 ton śmieci wyrzucanych rocznie do toalet przez mieszkańców aglomeracji łódzkiej powiedziały m.in. TVN, Polsat, TVP, Radio ESKA, Radio Łódź, Vox FM, Onet, Interia, Wp.pl i media regionalne. Ekwiwalent reklamowy z jednego wydarzenia: 200 tysięcy PLN. Kampania edukacyjna „Nie top śmieci. Woda wraca”potrwa kilkanaście tygodni. To już kolejna akcja – kilka lat temu firma również przypominała, by nie wyrzucać śmieci do kanalizacji.