„Człowiek z Manufaktury” z kolejnymi nagrodami
Wyjątkowy projekt Manufaktury w Łodzi – plenerowe wystawienie opery „Człowiek z Manufaktury” nagrodzono aż 3 statuetkami PRCH Retail Awards, jednej z najważniejszych nagród branży retail w Polsce. Za strategię PR i prowadzenie działań wokół „Człowieka z Manufaktury” odpowiadała agencja 3PR Consulting, która od wielu lat współpracuje z Manufakturą.
Polska Rada Centrów Handlowych już po raz 11. zorganizowała konkurs, w którym nagrodziła najlepsze centra handlowe i prowadzone w nich projekty. Uroczystą galę transmitowano online.
Apsys, zarządca Manufaktury, otrzymał aż sześć statuetek w różnych kategoriach, w tym trzy statuetki za najważniejsze wydarzenie w 2019 roku, które odbiło się szerokim echem nie tylko na łódzkim rynku. „Człowiek z Manufaktury”, bo o nim mowa, to plenerowe widowisko i pierwsza opera o mieście, przygotowana we współpracy z zespołem artystycznym Teatru Wielkiego w Łodzi.
Złotą statuetkę PRCH Retail Awards, Manufaktura otrzymała w kategorii „Działania i Strategia Public Relations Obiektu Handlowego Roku”. Jury uzasadniło swój wybór słowami: „Niepowtarzalne przedsięwzięcie w branży! Całkowicie deklasuje rozmachem i pomysłem konkurencję. Nośny i lokalnie istotny temat (…)”.
Spośród kilkunastu nominowanych w kategorii „Wydarzenie Roku (Event) w Obiekcie Handlowym”, Jury nagrodziło tylko dwa projekty, w tym Manufakturę, za „doskonale przemyślane i wzorcowo przeprowadzone wydarzenie.” Doceniono zoptymalizowany budżet, a przy tym duży rozmach i świetną jakość.
Wyjątkowo cieszy również nagroda specjalna jury PRCH Retail Awards. Jurorzy docenili sukces przedsięwzięcia, autentyczność i naturalność, ogromne zasięgi PR-owe. Członkowie jury podkreślili, że przedsięwzięcie powinno stać się benchmarkiem dla branży.
To nie pierwsze branżowe nagrody dla „Człowieka z Manufaktury” – rok temu Związek Firm Public Relations przyznał temu projektowi najbardziej prestiżowe statuetki w branży PR – Złoty Spinacz w kategorii „Kultura i media” oraz Srebrny Spinacz w kategorii „PR miejsca, miasta lub regionu”. Jurorzy również podkreślali oryginalność i świeżość tego projektu, a także niezwykle udany mariaż sztuki wysokiej z branżą retail.
Opera „Człowiek z Manufaktury” miała swoją premierę 2 lutego 2019 na deskach łódzkiej sceny, a 18 maja zaprezentowano megawidowisko na Rynku Włókniarek Łódzkich w Manufakturze. Kompozytor Rafał Janiak, wyłoniony przez Jury pod przewodnictwem Krzysztofa Pendereckiego, stworzył przepiękną warstwę muzyczną, która stała się bazą dla libretta napisanego przez Małgorzatę Sikorską-Miszczuk. Do udziału w projekcie zaproszono wielkie nazwiska polskiej sztuki: Małgorzatę Walewską i Wojciecha Pszoniaka, wystąpili też znakomici soliści Teatru Wielkiego w Łodzi.