Polska na niebiesko dla dzieci z autyzmem
300 podświetlonych na niebiesko budynków w Polsce. Wsparcie gwiazd, klubów sportowych, pałacu prezydenckiego, dwóch ministerstw i kilku tysięcy wolontariuszy w całej Polsce. Z przyjemnością komunikowaliśmy kolejną odsłonę kampanii społecznej "Polska na niebiesko"
W całej Polsce na prośbę Fundacji JiM kolorem niebieskim rozświetliło się w sobotę ponad 300 miejsc. W Warszawie m.in. Pałac Prezydencki, Pałac Kultury i Nauki, Centrum Nauki „Kopernik”, gmach Ministerstwa Edukacji Narodowej, budynki biur Rzecznika Praw Dziecka i Rzecznika Praw Obywatelskich, kopuła Złotych Tarasów. Niebieska stała się Filharmonia w Szczecinie, wszystkie hotele sieci Radisson w Polsce, Radiostacja Gliwicka.
1 i 2 kwietnia zorganizowano kilkadziesiąt koncertów, imprez sportowych, konferencji na temat autyzmu, marszów, zabaw plenerowych, w które włączyli się m.in. Macin Gortat, piłkarze Piasta Gliwice, koszykarze Rosy Radom (Puchar Polski 2016), Anwilu Włocławek, akrobaci z grupy lotniczej „Orlik”.
Nowością tej edycji kampanii były działające w 22 miastach punkty informacyjne. Były przeznaczone dla wszystkich, którzy chcieli dowiedzieć się więcej na temat autyzmu, m.in. osób, które mają wątpliwości czy ich dziecko może być dotknięte tym zaburzeniem. Punkty cieszyły się wielkim zainteresowaniem.
Komunikację kampanii rozpoczeliśmy na trzy tygodnie przed dniem finału. Pierwszym jej elementem była premiera raportu na temat dostępu do diagnozy i terapii w Polsce, którym zainteresowały się media ogólnopolskie. Następnie nagłaśnialiśmy wydarzenia związane z kampanią zorganizowane w 22 miastach w Polsce skierowaną przede wszystkim do mediów lokalnych. Na koniec pokazalismy dziennikarzom wielki finał kampanii. Współpraca przyniosła Fundacji JiM kilkaset publikacji w całej Polsce oraz zainteresowanie mediów ogólnopolskich.