Rozpoczęliśmy kampanię informacyjną BIOBANKU Łódź
Kilkadziesiąt publikacji prasowych i elektronicznych w mediach lokalnych i ogólnopolskich - to efekt konferencji prasowej zorganizowanej dla BIOBANKU Uniwersytetu Łódzkiego. Odpowiadamy za pełny PR tej instytucji.
Zadaniem agencji jest masowe komunikowanie działalności BIOBANKU. Zaproponowaliśmy zatem organizację akcji „Poznaj swoją pramatkę”, dzięki której każdy, kto zgłosił się na stoisko BIOBANKU podczas pikniku naukowego w Manufakturze mógł oddać próbkę śliny i poznać swoje pochodzenie (ze strony matki). Akcję poprzedziła konferencja prasowa z udziałem wiceprezydenta Łodzi Adama Wieczorka, w której wzięli udział dziennikarze wszystkich mediów w Łodzi. Sukces komunikacyjny przełożył się na osiągnięcie celów, które wspólnie wyznaczyliśmy: do akcji BIOBANKU zgłosiło się kilkaset osób, a przed stoiskiem podczas pikniku stała przez cały dzień kolejka ludzi pragnących poznać swoje korzenie. Jednocześnie wszyscy poznawali pracę tej instytucji.
BIOBANK jest instytucją o charakterze naukowym, działającą w strukturach Wydziału Biologii i Ochrony Środowiska Uniwersytetu Łodzkiego. W Biobanku – jak sama nazwa wskazuje – gromadzony tzw. materiał biologiczny czyli ślina. Pobiera się ją od ochotników. Po co? Zawiera cenne informacje genetyczne, które pomagają w pokonaniu wielu – wciąż nieuleczalnych – chorób. Zadaniem agencji jest przede wszystkim dotarcie z informacją o działalności BIOBANKU do jak najszerszego grona odbiorców – potencjalnych donatorów materiału DNA z Łodzi i całej Polski. Zajęliśmy się również działaniami z obszaru public affairs – skutecznie kontaktując władze Łodzi z kierownictwem BIOBANKU czego pierwszym efektem była współpraca z magistratem przy akcji „Poznaj swoją pramatkę” – udało się m.in. namówić prezydenta Wieczorka, aby zostawił własną próbkę DNA podczas konferencji prasowej.