Umów się na bezpłatną
konsultację

Sukces kampanii „Nie top śmieci”

Ponad 120 informacji w mediach. Ekwiwalent reklamowy – 520 tysięcy złotych. To bilans kampanii, jaką nasza agencja opracowała, przygotowała, zrealizowała oraz komunikowała dla Grupowej Oczyszczalni Ścieków w Łodzi. Dowiedzieli się o niej m.in. widzowie TVN, Polsatu i TVP.

"Nie top śmieci. Woda wraca" - tak nazywała się trzymiesięczna kampania prowadzona w aglomeracji łódzkiej. Naszym zadaniem było zwrócić społeczną uwagę na problem, jakim są dla GOŚ w Łodzi zwykłe... patyczki higieniczne. Patyczki zatrzymują i uszkadzają pompy, oczyszczalnia wyławia ich ze ścieków nawet pół tony miesięcznie. Kampanię otworzyła prezentacja góry śmieci w Manufakturze – wyjątkowej instalacji zbudowanej przez artystkę młodego pokolenia ze śmieci, które oczyszczalnia wyławia ze ścieków.  
Kolejne odsłony akcji prowadzonej w Łodzi, Pabianicach i Konstantynowie Łódzkim, to wydarzenia w przestrzeni miejskiej w niebanalny i wyzywający sposób zwracające uwagę na problem. I tak publicznie topiono pieniądze w mega sedesie (chodziło o pokazanie, że usuwanie śmieci ze ścieków kosztuje wszystkich podatników) i bunt patyków ("armia" patyków higienicznych wyszła na ulicę w  proteście przeciwko wrzucaniu ich do sanitariatów). Akcja relacjonowały media ogólnopolskie i lokalne ją m.in. w Polsat, TVN, TVP, PAP, TVP Łódź, TV Toya, Radio ESKA, Radio ZET Gold, Gazeta Wyborcza, Dziennik Łódzki, Express Ilustrowany.